Verdele De Duminică Dimineaţă...

Febra era mare! Calm, că nu despre temperatura tegumentară, măsurabilă în zona axilară vreau să povestesc aici, ci despre febra de care eram cuprins în ziua de duminică, când m-am trezit să plec la pozat de berze! Da, berze albe... pentru un concurs foto local, unde se oferă şi premii în bani! Ocazional pot fi şi eu foarte materialist, mai ales de când îmi iau în cap că am nevoie de o lentilă... din aceea mai scumpă, desigur... dar mai bine să nu întru în aceste amănunte... cum ziceam, berze albe! Verificat google, când răsare soarele, întrebat prealabil pacienţii mei din Dumbrăvioara unde, când şi cum pot găsii în miez de acţiune berze albe, încărcat acumulatorii pentru aparat, pus Nokia să sune la 5:45 ( a.m. desigur... ) noaptea când m-am pus în pat, mi-am închis ochii şi am început să-mi vizualizez cadrul perfect cu barza albă, cu care intenţionam să câştig măcar un loc onorabil, cu premii în bani!
Ora 6:10 'neaţa eram deja în Fiesta condus de Péter şi în timp ce ne opream în staţie să-l luăm şi pe Călin, mi-am revizualizat mental poza pe care vroiam să obţin pentru concurs. Savuram şi aranjam în cortexul meu, detaliile din cadru, unghiul şi încadrarea după care tânjeam cu aşa ardoare. Conversaţia din maşină s-a terminat sublim, când am ajuns la locaţia optată, la ora 6:30 trecute fix, când soarele căţăra-se deja cu un centimetru deasupra dealului... între sat si râul Mureş, câmp deschis, verde, întins... şi pustiu. Mă uit în stânga drumului pe care am poposit, nimic.... în dreapta... berze albe ioc! Hm... ok, am zis... să aşteptăm un pic. Altă idee mai logică nu am avut... nu la ora aceea şi nu fără priza mea de cofeină matinală luată în mod egoist pe stomacul gol. Şi am început să ne plimbăm, încurajându-ne reciproc că berzele vor apărea... e doar o chestiune de timp... iar până atunci să pozăm ceva, dacă tot am ieşit din patul cald... duminică... Preocuparea lui Péter de a trage cadre bune cu lentile m42 montat pe Canon, cât obţinerea unui d.o.f. cât mai îngust a lui Călin, cu lentila din dotare de pe Nikon, m-a făcut să uit de frustrarea cauzată de personalitatea imprevizibilă a acestor creaturi cu cioc roşu... Din explicaţiile date şi exemple de încadrare şi apertură, am adunat câteva cadre matinale pe cardul de 2 GB... şi timpul parcă a zburat... mai majestuos decăt aceste berze albe în plin sezon de împerechere...
Doar azi am revăzut cadrele... am resimţit razele soarelui din duminica cu pricina... am redescoperit verdele de duminică dimineaţă ... şi am retrăit gustul omletei de duminică, cu ceapă verde şi slănină în făşii promise de cineva, cândva împreună cu o cană mare de lapte cu cacao... Aceste lucruri m-au facut să postez cadrele ce urmează, cu verde, cu soare, cu roua de duminică de dimineaţă... şi fără berze!
Normal, sâmbătă noaptea, adică mâine, visez din nou cu berze albe!!! Noapte bună!








6 comentarii:

TiberiuHarcsa | 16 mai 2009 la 10:22

ah...e plin de metafore...barza care simbolizeaza o renastere spirituala a ta,renastere care nu o sa se intample decat cand treci p nikon :P

Várday Béla | 16 mai 2009 la 14:25

Tiszta zöld, zöldbe komponált, zöld elöl és hátul, jó zöld, kellemes zöld.

Anonim | 16 mai 2009 la 23:05

Oi. Parabéns por seu excelente blog. Gostaria de lhe convidar para visitar meu blog e conhecer alguma coisa sobre o Brasil. Abração

Kávédaráló | 17 mai 2009 la 01:01

Tisztelettel szólva, a szín (vagyis a zöld) puszta konvenció. Lehetne lila vagy kék, esetleg vörös, sárga, a végső szentenciát az árnyalatok és a kontrasztok mondják ki.Jó hinni, hogy a zöld az úr, de néha tök a tromf...

Bondoroi Daniel | 18 mai 2009 la 15:50

2, 3, 4, 5 si 6 sunt extraordinare. De mult nu am mai vazut asa cadre. Chapeau bas!

dan truta | 20 mai 2009 la 14:50

A 4-a e exceptionala!!!

Trimiteți un comentariu

ZOO Portraits